CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 24 februari 2009

Fredag 2008-12-12 13:46 - 3 månader på Sportnik

Hallå där!
I veckan firade jag tre månader på Sportnik.
Om jobbet kan man säga att det är 'same, same – but different' kontra det jag gjorde på N3sport/Edda Digital.
Trivs jättebra men skulle ljuga om jag sa att jag inte saknar en del av mina gamla arbetskamrater.
En Flanell att terrorisera med allt mellan himmel å jord, snacka 'old times' med Frallan och få några diplomatiska svar från Dahlin.
En klok Maria som styrde upp när jag pratat i klaveret, en mumlandes Kronberg som på ett kick fixade datorn när något gått åt…
Få klädinspiration av Fröken Perfekt, ställa korkade domänfrågor till Thomas och kan tillåme sakna "jag-lyssnar-på-vad-du-säger-men-vi-gör-på-mitt-sätt-i-alla-fall" Karlsson :)

Nåja - nya tider och nya arbetskamrater, tänkte passa på och presentera dem.
Först och främst har vi Bertil, VD och tillika grundare av Sportnik.
Bertil är den engagerade entreprenören med stort hjärta som har rötterna i Småland och om han hade fått en krona för varje god idé hade han suttit på en söderhavsö med färgglada drinkar nu.
Sen har vi Lisbeth, Bertils storasyster - Lisbeth är en STOR syster som i alla lägen värnar om lillebrorsan.
När Lisbeth kommer igång låter hon som en Krösamaja på speed…
Rummet delar jag med Maija - Maija är 20 år och min högra hand.
Hon är supersnabb, supereffektiv och allmänt superduktig – men hon kanske inte är typen att luta sig mot då mailen viner.
Ibland hjälper Alex till, Alex är Lisbeths äldste son och Maijas pojkvän.
Sen har vi Bertils fru Eva, hon jobbar bara hemma och jag har ännu inte fått den äran…
Utöver oss så finns det ett gäng annonssäljare som jag inte har träffat, de sitter på Linnegatan…

Ja, det var Sportnik det.
I kväll kommer vår första hemleverans av mat, shoppade loss på nätet och beställde hemkörning – ska bli spännande.
På lördag är det match i Farstahallen, herrarna mot Huddinge – go boys!
Lördagskväll bjuds det på middag här hemma till Gurli, Katarina å mamsen
Söndag ska vi till brorsan å gratta, lillpojken fyller 45 :)
På måndag är det innebandydags igen, herrarna mot Svenska Superligeledarna Caperio/Täby FC i DM kvartsfinal – Farstahallen 20.15

Ett axplock av 'Mitt liv som Carina'
Sköt om er å kram
/Carina

6 kommentarer:

  1. you are really a good weƅmaster. The website loaԀing pacе is
    incredible. It sort of feels that you are dߋing any distinctive trick.
    Also, The contents are masterաork.you've perfoгmed
    a excellent јob on this subject!|

    my homepage; pity 2014 program

    SvaraRadera
  2. Hеy there would yοս mind letting me know whiϲh webhost you're working with?
    I'vе loaded your blog in 3 completely different browsers
    aոԁ I must say this blog loads a lot quicҝer then most.
    Can you suggest a good internet hosting provider at a honest price?
    Kudos, I appreciate it!|

    Also visit my blog - program pit 2014

    SvaraRadera
  3. Pretty gгeat post. I juust stumbled սpon yoսr blog aand աanted to mention tgat I've reallly loved browsing үߋur blog posts.
    In ɑny casе I will bee subscribing tߋ yokur feed and ӏ'm hoping
    you write once mߋrе sοоn!

    Review my blog post :: ifaith ios 6.1.4

    SvaraRadera
  4. you're truly a good webmaster. The website loading velocity is incredible.
    It kind of feels that you're doing any unique trick.
    Also, The contents are masterwork. you've performed a great activity on this matter!


    Check out my website :: microwave range hood - ,

    SvaraRadera
  5. Everything is very open with a really clear explanation of the challenges.
    It was really informative. Your site is extremely helpful.
    Thanks for sharing!

    Feel free to surf to my page ... colon cleansing pills

    SvaraRadera
  6. Thanks for your marvelous posting! I definitely enjoyed reading
    it, you might be a great author. I will make certain to bookmark your blog and definitely will come
    back in the foreseeable future. I want to encourage you continue your great writing, have
    a nice evening!

    My web blog :: chicco c5 stroller

    SvaraRadera